Palveluehdot

Osapuolet

Palvelun tarjoaja: Disne Siivouspalvelut Oy
Y-tunnus: 3345260-1
Sähköposti: asiakaspalvelu@suloapu.fi
Puhelin: 040 6804950
Käyntiosoite: Hallimestarinkatu 26, Kaarina
Postiosoite: Hallimestarinkatu 26, 20780 Kaarina
Nettisivu: www.suloapu.fi

Palveluehdot

Asiakas

Asiakas on henkilö, jolle palvelu tuotetaan. Palvelun voi asiakkaan puolesta
tilata myös asiakkaan omainen, edunvalvoja tai muu läheinen. Mikäli näin toimitaan, tästä on maininta palvelusuunnitelmassa.

Sopimuksen sisältö, palvelun tilaaminen ja suorituspaikka

Palvelu sisältää asiakkaan tarpeiden mukaista henkilökohtaista apua tai siivouspalvelua. Palvelun sisältö määritellään palvelusuunnitelmassa.
Palvelun voi tilata puhelimella, sähköpostilla, verkkosivujen kautta tai käymällä toimipisteessämme. Palvelu suoritetaan asiakkaan kotona, ulkona ulkoillen tai asioiden yhdessä asiakkaan kanssa. Palvelua voidaan suorittaa myös asiakkaan harratuksissa, työpaikalla tai opiskeluissa avustaen.

Palvelusuunnitelma, hinnat ja maksuehdot

Palvelusuhteen alkaessa ja säännöllisesti sen kestäessä, asiakkaalle tehdää ja päivitetään asiakaskohtainen palvelusuunnitelma. Suunnitelmassa määritellään palvelun yksityiskohdat ja sen toteuttaminen. Palvelun minimipituus on yksi (1) tunti. Lisäpalveluna voidaan laskuttaa kuljetuspalvelusta. Tuntihinta on arvonlisäveroton, jos sosiaalihuoltopalvelun arvonlisäverottomuuden kriteerit täyttyvät, muutoin sovelletaan arvonlisäverollista hintaa. Laskutus tapahtuu jälkikäteen, jokaisen kerran jälkeen, tai esim. 1 kerran kuukaudessa. Laskutus perustuu käytettyyn aikaan. Ajantasainen hinnasto on nähtävillä www.suloapu.fi. Pidätämme oikeuden hinnankorotuksiin jotka johtuvat yleisestä kustannustason noususta, toimintaolosuhteiden muutoksesta tai lainsäädännön/viranomaispäätösten muutoksesta. Tiedotamme
hinnankorotuksista mahdollisimman aikaisessa vaiheessa.

Avainten hallinta

Mikäli asiakas luovuttaa käyttöömme asuntonsa avaimet, tästä tehdään erillinen sopimus. Avaimia säilytetään turvaohjeistuksen mukaisesti.

Asiakkaan rahat asiointien yhteydessä

Asiakkaan ostoksien tekemisessä voidaan avustaa sekä kotona verkkokaupan kautta tai asioidessa kaupassa, apteekissa jne. Asiakas maksaa ostoksensa aina itse, tai niistä laskutetaan asiakasta jälkikäteen. Avustajat tai siivoojat eivät käsittele asiakkaan rahaa, pankkikortteja, pin-koodeja tai muita maksuvälineitä.

Omavalvontasuunnitelma

Ajantasainen omavalvontasuunnitelma on nähtävillä www.suloapu.fi tai saatavilla paperiversiona pyydettäessä.

Peruutukset ja muutokset

Peruutukset ja muutokset varattuihin aikoihin pyydetään tekemään mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. Varaamme oikeuden laskuttaa peruuttamattomista ajoista varauksen mukaisesti.

Palvelun tauottaminen ja irtisanominen

Palvelun voi tauottaa tai irtisanoa 2 viikon irtisanomisaikaa noudattaen. Muutoin palvelu on voimassa toistaiseksi. Palveluiden toimittaminen voidaan keskeyttää heti ja uusien palveluiden tarjoaminen evätä, jos jompi kumpi osapuoli rikkoo sopimuksen ehtoja tai voimassa olevaa lainsäädäntöä olennaisesti.

Tietojen ylläpito-, pyyntö-, luovutus- ja lukuoikeudet

Palvelusopimuksen allekirjoituksella asiakas vahvistaa palveluntuottajalla oikeuden ylläpitää ja käsitellä asiakastietoja, sekä tarvittaessa luovuttaa niitä hoidosta tai asiakkaan asioista vastaavalle taholle. Tietoja säilytetään ja käsitellään tietosuojaohjeistuksen ja voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti. Asiakastiedot ovat salassapidettäviä ja jokaista työntekijäämme sitoo vaitiolovelvollisuus.

Vastuun rajoitus

Palveluntarjoajan vastuuvakuutus rajoittuu välittömiin vahinkoihin. Vastuu ei kuitenkaan koske vahinkoja joihin palveluntarjoaja ei ole voinut vaikuttaa tai kohtuudella voinut sopimuksen voimassa olon aikana ennakoida, ehkäistä tai välttää. Myöskään lakon, kapinan, luonnonkatastrofin, sähkökatkon tai vastaavan ylivoimaisen esteen aiheuttamat mahdolliset vahingot eivät kuulu palveluntarjoajan vastuun piiriin.

Riitatilanteet

Palveluehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Riitaisuudet pyritään ensisijaisesti käsittelemän aina neuvotteluteitse. Mikäli tämä ei johda sovintoon, erimielisyydet ratkaistaan Varsinais-Suomen käräjäoikeudessa. Kuluttajilla on oikeus nostaa kanne kuluttajan kotipaikan käräjäoikeudessa. Riitatapauksissa kuluttajat voivat saattaa asian myös Kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn.